måndag 1 december 2008

Jag skäms!

Har jobbat stenhårt idag, har haft görmycket att göra så nu är jag helt slut. Och att ha mycket att göra, eller stressa funkar verkligen inte bra ihop med Addisons sjukdom, som jag har.
Då tål man helt enkelt inte stress. Eller press.
(Den som är nyfiken på vad Addison är, som är en jätteovanlig sjukdom, gå gärna in på www.addison.se och läs mer!)

Och just för att jag har haft så mycket att göra idag har jag glömt en sak. Och det är därför jag skäms.
Det är nämligen så att jag och min sambo har varit ihop i sju år precis idag! Och det kom han ihåg. Jag fick en present, och det var inte blommor eller parfym eller vad man nu kan få av sin käresta just en sån här dag.
Nej då, han hade fixat precis det som han vet står högst upp på min önskelista.
Håll i er nu -
han har köpt norsk makrill i tomatsås. Tio burkar - lycka!!!!!!

Har ni smakat den vet ni precis vad jag menar när jag säger att den smakar ljuvligt och att den svenska makrillen i tomatsås smakar vatten i jämförelse!

Trots att vi bor nära gränsen är det inte särskilt ofta vi är i Norge så varje gång man kommer över en burk är en riktig högtidsstund.
Och nu kommer jag att ha det tio gånger.
Gissa om jag är lycklig över det - och över att ha världens goaste sambo.

4 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Nämen gud va gulligt! men snälla - ta det lugnt så kroppen mår bra. Du har ju stressat flera veckor nu. Innan vernissaget var det väl inte så mycket vila heller kan jag tro...

Håll hårt i guuuben och ta det lugnt!
Kram Sussie

Annas infall sa...

Ja du är inte värst. Erik glömde bort MIN födelsedag.... Tänk dig!! När gästerna kom på kvällen frågade han mig VARFÖR kommer din mamma nu?
Då väste jag DET ÄR MIN FÖDELSEDAG IDAG! Jag hade lust att säga "PUCKO" efter men det gjorde jag inte.
Dagen efter fick jag blommor....det räknas men bara nästan.

Ps: Du ska inte titta på alla du möter när du är i STAN du får in "för mycket med intryck" det är inte vi lantisar vana. Det är därför du är stressad. ÅK INTE TILL KARLSTAD MER INNAN JUL!!! Ds

:) //Anna

Annas infall sa...

Jag glömde säga...1-0 till Johan.

Annika sa...

Ja alla gåvor är ju kära gåvor men komme min gube men makrill så finge han nog en propp...:) gillar INTE det.....:) men det var ju sött att kom ihåg..... Ta det nu med ro en stund.. Kram Annika