torsdag 11 december 2008

Djurhemmet Gläntan Del 4

Jag fortsätter kämpa på med min historia Djurhemmet Gläntan. Den är fortfarande ett enda kaos och inte blir det bättre av att det dyker upp nya idéer om villospår och ledtrådar i sånt tempo att jag inte hinner skriva ner dem!
Men... jag ska väl inte klaga utan vara glad över att fantasin flödar.

Och så har vi det här med personligheter. Det är så himla kul att skapa nya människor! Då brukar jag plocka egenskaper från folk i min omgivning och sedan sätta ihop dem till en karaktär. Resultatet blir sällan vad jag har tänkt mig...
Just nu funderar jag över hur en bohem klär sig, bor, äter, tänker och så vidare.
Jag klurar också på hur en militär klär sig privat och vilka intressen han har.
Och - hur klär sig egentligen en godsherre i sextioårsåldern??

Tips och idéer mottages tacksamt!

/Karina

ps. nu ska jag gå ner i källaren och ta en bild på mina nya slalomskidor. Sen tänkte jag berätta hur det gick till när jag började åka skidor för si så där fem år sedan...

1 kommentar:

Annas infall sa...

Han använder byxor med pressveck, fest..middag. Hemma har han fjällrävens gröna byxor, vintertid vadmalsbyxor med ett smalt läderbälte. Han har även byxor när han sover, randiga pjamasbyxor. Skor...praktiska utom vid fest då har han snygga blanka skor med snörning. Gamla träningsbyxor använder han när han tränar...typ fån 80-talet eftersom att han är lite snål.