måndag 15 december 2008

Julstämning

För ett par år sedan slutade jag julpynta hemma hos oss. Jo, ni hörde rätt. Inte en julpryl förutom adventsljusstakarna i fönstren.
Jag har helt enkelt tappat lusten för att plocka jultomtar och änglar upp och ner från källaren. Det är hemskt, jag vet.

Då, för två år sedan, sa jag till sambon som jag tyckte och tillade dessutom att det var fritt fram för honom att göra det. Men han hade lika lite lust som jag för att pynta. Så jag trodde att allt var frid och fröjd.
Och det var det - ända tills julaftons morgon när sambon sitter i soffan och ser ovanligt deppad ut. Jag frågade vad det var - och han sa "det är ju ingen julstämning"....

Ifjol hade han vant sig vid en jul utan tomtar och pynt så gissa om han blev förvånad för några dagar sedan när han kommer hem - och det sitter julgardiner i köksfönstret!
Jag hade varit in på en inredningsaffär här hemma och hittade de här på rea. 50 kronor! Billiga, och kanoooonfina så jag kunde inte låta bli att köpa dem.



Jag passade samtidigt på att jula till det lite i vardagsrummet också.

Men nu får det vara bra!
/Karina

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilka snygga gardiner.... o så lite ljus i riset... mysigt... Kram Annika

Annas infall sa...

ÄNTLIGEN!!!