tisdag 25 november 2008

Djurhemmet Gläntan del 3

Nu har jag skrivit första utkastet till min historia Djurföreningen Gläntan. Det är ett stort antal sidor okontrollerat kaos. Jag blir svett när jag så mycket som funderar över hur jag ska få ordning på det!
Men här kommer i alla fall en kort sammanfattning av det som förhoppningsvis så småningom ska bli en sammanhållen historia:

Djurföreningen Gläntan har hittat en lokal att starta djurhem i. Emma följer med föreningens ordförande Marita Sohlsson till Uddebergs herrgård för att ta en närmare titt på de stora magasinsbyggnaderna.

Vad de inte hade väntat sig av besöket var att hitta en död kvinna, upphängd i taket.
Kvinnan heter Annika Andman och är en nära vän till herrgårdens ägare Gustaf Frykeborn.

Trots mordet flyttar de in i byggnaderna som stått öde i årtionden. Mordet visar sig bara vara en början. Det inträffar en rad märkliga händelser i det blivande djurhemmet och allt kulminerar när en av föreningens aktiva medlemmar mördas.

Någon vill uppenbarligen inte att de ska göra iordning lokalen.
Frågan är bara vem...

Vad tror ni om detta?

/Karina

2 kommentarer:

Annas infall sa...

Har kommer ett utlåtande från din morbida vännina: Det låter mycket spännande.....PAX för att läsa första kapitelet.

Annika sa...

Vill se mera........ kram Annika