onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Jag tycker att 2008 har varit ett bra år. Avslutningen med sjukhusvistelsen var kanske inte den roligaste men inget jag tänker hänga upp mig på. För timmarna efter att jag kom hem fick jag ett väldans spännande telefonsamtal som gjorde att jag glömde bort att jag ens har varit sjuk.
Mer om det längre ner.
Här tänkte jag kort sammanfatta mitt år i bilder och hoppas att 2009 blir ännu bättre.


JANUARI
Året började väldigt roligt. Då är det maskerad på Sjösala (ett stället strax utanför Sunne) och döm om vår förvåning när jag och två kompisar vann!!! Vi var "Bonnlaget", en parodi på en lokal grej i trakten.

APRIL

Efter att själva ha byggt till huset sommaren och hösten 2007 var vi måttligt sugna på att börja renovera när våren kom. Men taket måste bytas och vi hade inget val. Det tog drygt en månad att få det färdigt.

I slutet av april åkte jag till Kalmar för att gå kursen "Bevaka kommunen". Det var görkul!


MAJ

Egentligen skulle vi städa garaget men det var inte så kul så jag började måla trappan ner till källaren istället...
MAJ
Jag äääälskar att så! Här har jag precis flyttat mina tagetes ut till drivbänken.

Där växte de och blev så här stora och fina!
JUNI
Midsommarafton firade vi på Sunnes hembygdsgård.

I slutet av månaden var det "terrängfest" i Östra Ämtervik. Till den festen åker man inte bil...
JULI
Här är jag i mitt rätta element; i båten ute på Fryken.

Semestern firade vi i Skåne. I love Skåne!
AUGUSTI

Dags att fräscha upp kökslådorna.
SEPTEMBER

Jag älskar limegrönt. Så då fick krukorna bli den färgen.

NOVEMBER
Nya tavlor på gång...

Jag praktiserade en eftermiddag på en blomaffär i Sunne. KUL!
DECEMBER

Jag älskar att måla i färg. Bara för den skull trotsade jag mig själv och målade en tavla i bara svart och vitt. Blev rätt okej, tycker jag.
DECEMBER

Världens knäppaste och sötaste katt Bosse


Tomten kom även i år


Och slutligen.... förlaget har hört av sig igen och sa att de vill träffa mig i januari och diskutera manuset vidare! Så då blir det kanske en tur till Stockholm.... Vi får se!

Kram på er och Gott Nytt År!

/Karina

3 kommentarer:

Annas infall sa...

hej...fina bilder...Gott Nytt År på Dig.. Kram//Anna

Annas infall sa...

Jo jag glömde tillägga...du är så snygg på kortet i båten..Och JAG SKA med till stockholm!

Annika sa...

Vilken fin årskrönika du satt ihop.... o vad jättekul med ett tefonsamtal om ditt manus.... håller tummarna... God Fortsättning...Kram Annika