onsdag 7 maj 2008

Svinstia



Jag borde verkligen skämmas. Och jag gör det också. För så här har det sett ut i trapphuset ner till källaren hemma hos oss i fyra långa år. När vi flyttade in fanns där en hatthylla och massvis med krokar. Och med tiden har det bara byggt på med bråte. Skor, mössor, vantar, arbetskläder, skor, skor och skor. Och nu ser det ut som en riktig svinstia. Eller rättare sagt gjorde, fram tills igår. Då åkte allt ut därifrån.

Nu ska det nämligen målas!

Som jag tidigare har skrivit om har jag målat väggarna och dörrarna i källaren och som en naturlig följd av det fortsätter jag med trapphuset.
Och jisses, så ljust det blev när allt bråte försvann! Fönstret har tidigare varit skymt av alla kläder och nu tror jag helt plötsligt att ljuset är på varje gång jag ska gå ner i källaren.

Jag lägger in fler bilder när det börjar bli klart!

Ha en skön dag i solen!

/Karina
ps. har kortbyxpremiär idag och frågan är; hur blek kan man egentligen bli???

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja här gick solen nästan i moln när jag plockade av mig jeansen imorse.HiHi. Härligt att se en "vardagsbild". Det är ju faktiskt så det ser ut hos de flesta med barn, iallafall på nåt ställe i huset. Man måste ju ha kläder. Tror Du kommer att få till det jättefint med att måla. Väntar med spänning på efterbilden. Kram Annika

Granne med Selma sa...

Modigt att visa sånt som man in i det längsta undviker att andra ska se:)
Säker på att du får till nåt snyggt sen!
Kram från ännu en blek värmlänning!