söndag 18 maj 2008

Härma - en komplimang


Ett talesätt säger att bli härmad är den finaste komplimangen man kan få.

Så här får du en komplimang, Granne med Selma. Jag funderar nämligen på att härma en grej du har gjort, att skriva ett citat i trapphuset!

Har precis laserat färdigt trappan. Det har tagit sin tid eftersom jag bara har kunnat lasera några trappsteg åt gången. Vi kan ju liksom inte stänga av trappan helt när vi har toan i källaren! Långa kliv har det blivit så på kuppen har jag och sambon förvandlats till rena gymnasterna! :-)

Väggarna är i princip färdigmålade och det var även fönstret. Jag säger VAR för har man en nyfiken katt som ska utforska allt förstår ni nog att han hann trampa runt där innan färgen torkade. Så nu måste jag måla igen. Grr! Men den enda jag kan bli arg på är mig själv som inte såg till att han inte kunde ta sig dit.

Och nu återstår alltså ett citat - om jag hittar något passande. Grejen är den att vi, som sagt, har toan i källaren och jag skulle vilja hitta ett citat, talesätt eller ordspråk som passar ihop med det. Typ här är vägen till världens ände eller nåt i den stilen.

Har ni möjligen något bra förslag på lager?

/Karina

4 kommentarer:

Annika sa...

Trappen blev kanon!! Vad duktig Du är. Banna inte katten för hårt bara. Ett citat som leder till världens ände, Hmmmmmm. Nej tyvärr, tomt i bollen, men har en fyndig jobbarkompis inatt, kanske har hon nåt förslag. Kramiz Annika

Designe sa...

Va duktig du är på dekormålning! Häftig trapp! Det blir ju super med citat i trapphuset! :) Kram

Designe sa...

Hej! Tapeten är från Sandbegs och heter Edvin!..jag älskar den!
Ska visa mer av stocklampan sen...det är en stock, naturligt grånad som vi hittade vid havet och har satt belysning i. Målar lite på fönstren så jag väntar med bilder på fönster tills det är klart! :) Kram

VIKTORIA sa...

Hej, tack för titten. Vilken rolig ide att virka matta av plastband som en riktig spetsduk. Kanonfin!Liksom trappen! Må så gott,