måndag 13 oktober 2008

Djurhemmet Gläntan del 2

Nu har jag börjat få form på första delen av historien. Men plötsligt passar det inte alls in att den person jag tänkt skulle bli mördad utan nu är det en annan i föreningen som råkar ut för mördaren. Det passade helt enkelt inte in på den personens personlighet att bli mördad :-)
Det är just det här som är så faschinerande när man skriver. Jag har personerna väldigt grovt tecknade i huvudet innan jag börjar skriva. När jag väl kommer igång får de eget liv. De tar egna beslut i historien och utvecklas kanske i en helt annan än riktning än vad jag tänkt mig från början. Men det är ingen idé att protestera - det är bara för mig att skriva ner det.
Det kanske låter knäppt men det är faktiskt så det funkar. Åtminstone för mig.
Och det är såååå himla roligt att leva i fantasins värld en stund varje dag.

ha en bra kväll!

/Karina

3 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Du skriver... jag broderar... Men ändå lite lika. man har en grovskiss i huvudet, men man vet inte alla detaljer förrän man är igång.
Kram på dig!

Annika sa...

Vilken grej.... du kan ju mörda precis vem du vill...:) härligt att bara skriva det som kommer i huvvet... kommer det att bli fler mord eller???? Kram Annika

www.malinrocaahlgren.com sa...

kul att hitta en skrivfrände till på nätet. ;)
intressant. jag ska följa dig. fina målningar också. jag målar med.