lördag 18 oktober 2008

Sorgligt...

...är det att den här kvinnan stänger sin maskerad- och kostymateljé.
http://www.vf.se/Hela-livet/Reportage/2008/Oktober/Vecka-42/Bakke-gor-sorti-i-Bakers-BBC-blasa.aspx
Jag var dit en gång och blev helt såld. Jag och sambon skulle på 1920-talsbröllop och skulle hyra kläder till det. Vi gick där i nästan två timmar och jag kunde nästan inte förmå mig att åka hem! Jag älskar nämligen maskerader. Och inte minst - att samla maskeradkläder!
Jag har ett litet maskeradförråd i källaren men har redan växt ur det. Så jag har funderingar på att möblera om, att ockupera ett större rum i källaren. Och sambon säger att det är okej - bara han slipper hjälpa till. Visst är han helt fantastisk!

/Karina

2 kommentarer:

Annika sa...

Here re gud vilket drömställe... hade ingen aning om att detta fanns här i Värmland.... nu försvinner väl det mesta till storstan... såg filmen "Rallybrudar" igår o hade en högtidsstund... fick berättat för mig att huset där Ulla bodde är ett bevarat hus från Tiden... allt har fått va som det va på 60-talet.... bara gå in o spela in filmen ..... kul... gillar att klä ut mig jag också... o dotra förstås.... Kram Annika

Annika sa...

Menade förstås Herre Gud men fingrarna slant tydligen...:) Annika