fredag 31 oktober 2008

Julutställning

Jag funderar på att arrangera en liten julutställning hemma i min ateljé. Tanken är att jag i så fall ska visa mina tavlor men också att låta några kompisar ställa ut sitt hantverk.
Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på det. Förtjusning för att jag behöver såna här saker att se fram emot när jag målar, det inspirerar mig!
Skräcken i det hela är att arrangera något här hemma. Men vi byggde ju faktiskt ateljén på det viset så att jag ska kunna arrangera en liten utställning om jag vill så det var väl katten om det inte skulle bli av! :)
Här är några halvfärdiga alster som jag i så fall kanske kommer att visa hur de ser ut när de är färdiga!



/Karina


4 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Vilken underbar idé! Dina tavlor är så vackra. Har också en idé om en julmarknad med grannen hemma på hennes gård (vi gjorde det för några år sedan). Nu har ju inte jag den skaparförmågan som du besitter...men några kransar & dyl kan det kanske bli ;).

Granne med Selma sa...

ja! Jag kommer! Kul med utställning. Och vackra tavlor!
Kram Sussie

Annika sa...

Visst ska du ha utställning... kul..... du gör ju så fina tavlor.... o du måste ju utnyttja din atelje.... o katten vad mysigt det såg ut där vid datorn.....;) ser ut som du har bra hjälp där du...Kram Annika

Anonym sa...

Jisses vilka snygga tavlor! "Såg" direkt mitt hus på en av dem... alltså hur snygg en tavla av mitt hus skulle bli! Obs! Jag är inte alls ute efter att du verkligen ska måla av mitt hus men det bara dök upp en sådan "bild" i min hjärna :) Konstigt hur det kan vara! Kommer att läsa vidare i din blogg, var så säker!