måndag 6 oktober 2008

Underbart!


Visst är det underbart när man har städat, huset känns fräscht och fint och man kan sätta sig med en kopp kaffe och njuta.
Men... är det verkligen så rent som man tror? Det är bara att erkänna - nej, det är det inte.
Inte precis överallt.
Det finns ställen som man hoppar över alldeles för ofta. Ni vet, de där utrymmena som man liksom aldrig kommer åt. Som man ständigt tänker på men allt för sällan städar.
Och som man ständigt har dåligt samvete för.
Under helgen började jag måla om vissa delar i köket såsom allt trä runt luckorna och alla lådor och skåp på insidan. Och nu har jag rengjort ett av mina dåliga samveten - utrymmet bakom spisen. Nu är det skinande rent - och dessutom nymålat.
Och jag känner mig sååååååå nöjd!
Och det var väl katten om jag inte skulle börja med att dra fram spisen lite oftare. Jag kan ju inte skylla på att det är svårt, den har ju för sjutton hjul! :-)
/Karina

2 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Den där känslan när allt är rent!... inget som slår! Blev städsugen nu. Förstår att jag har skrymslen jag "glömt" alldeles för lång tid. Fast jag gillar att städa rent allmänt:-)
Kram Sussie

Annika sa...

Hmmmm nu fick jag dåligt samvete:) nejdå.... jag städar allt lite ja med.... men vad skönt det är när man är klar... Kram Annika