tisdag 2 september 2008

Limegrönt....



...är fortfarande världens finaste färg. Tycker jag.

Under helgen inhandlade jag krukor som jag ska ha i ateljen som vi byggde förra året. Jag köpte vanliga, vita trista plastkrukor som jag nu håller på att förvandla till färgglada skapelser som jag ska ha i fönstren.
Just nu målar jag dem limegröna. Planerar sedan att måla turkosa och eventuellt bruna eller vita blommor på dem så att de passar ihop med tapeten. Vi får se hur slutreslutatet blir. Men jag är åtminstone nöjd så här långt!
Till och med sambon, som är rätt trött på limegrönt, tycker att det ser helt okej ut!

/Karina

2 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Åh va härligt! Känner för att göra nåt riktigt färgglatt jag med.... När kommer deckaren? ;-)
/Sussie

Annika sa...

Vilken färgklick!!! Härligt... mina gaffelsmycken har jag gjort själv av skaften... har sett dom underbara ringarna på Mårbackas julmarknad... en man från stockholm gjorde dom... köpte en ring av skaft av honom... Kram Annika