söndag 25 januari 2009

Tittskåpet

När förlaget ringde och förklarade att de ville att jag skulle komma till Stockholm för att diskutera min roman "Tittskåpet" hade jag inte tittat på texten på flera veckor.
Gissa om jag såg många fel och brister, främst språkmässigt, när jag tog fram den igen!
Nu har jag jobbat igenom texten två gånger till och vet att jag fortfarande har mycket jobb kvar men det går åtminstone framåt!

Intrigen däremot måste jag ha hjälp med att utveckla. Jag har stirrat på den så mycket och länge att jag inte ser felen och bristerna längre.
En sak som jag har funderat en del över är om mördaren är för lätt att genomskåda.
Därför ska jag lägga ut ytterligare ett villospår, så att ytterligare en person blir en potentiell mördare. Den personen hade skäl att mörda redan innan, men nu ska jag förstärka dem lite.

Och så var det det här med namnet... vad tusan ska romanen heta? Jag har funderat väldigt mycket över det och har inte en enda god idé. Jag ska fortsätta tänka...

Igår var det då dags för den årliga maskeraden Bonn-Knut utanför Sunne. Kul som vanligt!!
Lägger ut lite bilder från tokeriet ikväll.

ha en bra dag!

/Karina

3 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Vilken HÄRLIG bild på er två i bästa stassen! Du/Ni är ganska modig/a du/ni :-)

Ser fram mot fler intriger och fler bilder
Kram Sussie

Ett skrivande lantliv sa...

Hej!

Vilken trevlig blogg, och stort grattis till att ett förlag har hört av sig. Vilken känsla!!!

Det är första gången jag hittat in till dig, men vad kul att hitta en till deckarskribent så nära, själv håller jag till utanför Arvika med mina deckarskriverier.

Får man fråga vilket förlag som hört av sig?

/Victoria

Annas infall sa...

Det ska vara ett Smart namn...antinget något som har med byggden att göra..eller något som dyker upp i boken...eller så får du ändra något i texten så att titeln dyker upp på slutet. Klura vidare...Spännande ska det vara oxå! Det här blev RÖRIGT, ha, ha, ha, (ett internt skämt som bara jag fattar!)
Under ytan kanske...
Den svarta tråden.....kanske...
Förljuget...kanske....
Nära vatten.....kanske...
Ja...vi får spåna ...om vi dricker en varsin vinare och antecknar Alla förslag så måste ju något vara bra.
Natti natti//Anna