lördag 19 april 2008

Nu tittar de fram


Nu börjar de titta fram, de små växterna. Äntligen! Älskar att så blommor, i år har det blivit ett par olika sorters tagetes, vit, röd och blå lobelia, lejongap, Nemesia och brokkraget. Dessutom ska jag snart så krasse och så småningom även fingerborgsblomma. Fast den kommer visst inte upp förrän året efter man sår den.

Om ni inte har testat Nemesia, rekommenderar jag den blomman varmt! Om det bara är en skaplig sommar med en del sol blir de hur vackra som helst, med massvis, massvis med blommor i gula, röda och orange nyanser. Supervackra!

Nä, nu måste jag gå å prata med mina små växter... :-)


/Karina

3 kommentarer:

Annika sa...

Morrn! Mysigt med frön. Har tyvärr inte så stor tur med de små liven. Har iallafall köpt Judaspenningar och Japansk lykta att prova iår. Kanske blir det jackpot.

Annika

Annika sa...

Hej igen! Läste i en kommentar att Du också finns i Värmland. Ungefär vilken del? Jag befinner mig i väst, inte så långt från Norge. Kul med värmlänningar.

Annika

Granne med Selma sa...

Visst är det väl underbart att gräva i jord och så och tänka alla vackra tankar om frodiga plantor och prunkande rabatter! Det är nästan det som är bäst - att göra förjobbet!
/Sussie