onsdag 16 april 2008

Limegrönt är livet



Jag älskar verkligen limegrönt. Skulle nog nästan säga att jag är besatt av just den färgen... Man blir liksom så himla glad när den strålar mot en! När vi hade byggt klart vårt nya rum, min ateljé som samtidigt fungerar som allrum, visste jag direkt vilken färg jag ville ha på tapeten. Men min sambo som börjar bli rätt nöjd på att allt i vårt hem är limegrönt var måttligt förtjust. Än mer bedrövad blev han när han upptäckte vilken tapet jag hade valt. Men snäll som han är lät han mig hållas (tack!) och jag fick min älskade blommiga, stormönstrade tapet. Den sitter nu på två väggar i rummet medan de två andra väggarna är enfärgat vita. Och jag tror faktiskt han också är rätt nöjd med resultatet även om han har lite svårt att erkänna det.
När vi skulle börja möblera rummet ville jag absolut ha mitt stora skrivbord där. Det var ekfanérat, och oerhört slitet. Minst sagt fult. Men modellen med rundade lådor är helt underbar! Jag bestämde mig för att måla om det. Och är super-dupernöjd med resultatet. Det blev chokladbrunt med -just det- limegröna fötter och handtag. Passar perfekt ihop med tapeten!

Och jag blir glad varje gång jag kommer in i rummet.




/Karina

1 kommentar:

Granne med Selma sa...

Hejsan Svejsan!
Kära nån... låt mig gissa:
Du är konstnär!
Känner på mig att man kommer att få se det ena häftigare målarprojektet efter det andra i din blogg:-)
Ska bli väldigt kul att följa!
Kram Sussie