torsdag 17 april 2008

Nödlösning





Tänk att man kan bli riktigt nöjd med en nödlösning! Hur ofta händer det? När vi byggde ateljé nförra året tänkte jag hela tiden att jag ville ha ett eller flera fönster högt upp under taket för att få in bra med ljus. Problemet var bara att jag glömde berätta det för min far och sambo som byggde...

En dag fick jag i alla fall fram det och då sa pappa att nej, nej, det är försent. Reglarna var uppsatta och gick inte att flytta på. Det enda som gick var att sätta in ett högt, smalt fönster mellan reglarna. Jag började ringa runt och fråga efter fönster som var 40-45 cm breda men några såna existerade inte i några lager mitt i semesterperioden. Jag misströstade och blev jättebesviken tills vi kom på att man kanske kunde sätta in glasbetong??? Sagt och gjort. Så blev det.

Och det roliga är att flera som kommer in har kommenterat dem och tyckt att det var en kul detalj. Så kan det gå när man får ta till nödlösningar :-)

/Karina

Inga kommentarer: