torsdag 24 april 2008

Hemlängtan

Nu har jag varit i Kalmar i fem dar. Allt är jättebra trots att vi jobbar med siffror. Men ändå börjar jag längta hem! Hemkärare person än mig finns nästan inte. Åtminstone är de nog rätt sällsynta.
Men imorgon går tåget hemåt igen. Ska bli himla skönt. Sambon har slitit hela veckan med att byta tak på vårt hus och jag har till och med börjat längta efter att dra på mig arbetskläderna och börja bära upp tegel... då är det illa, va???
Sen längtar jag också väldans mycket efter att fortsätta jobba med mina källardörrar. Granne med Selma gjorde en steg-för-steg beskrivning över hur hon målar citat och tänkte faktiskt göra en liknande grej med hur jag målar dörrarna om det skulle intressera någon. Det är nämligen sprättlätt att göra! Det enda är att det ska målas i många lager och att det är mycket väntan på att det ska torka emellanåt.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig i solen en stund.

Ha det gött!

/Karina

3 kommentarer:

Annika sa...

JaJa sprättlätt tycker iallafall inte jag att det ser ut att måla så där, men vi får väl se. Kanske fylls landet av vackra dörrar nu under våren om Du förklarar hur man gör. Njut nu av kaffet o tänk inte på tegelpannor, de är så tunga så.
♥ Annika

Granne med Selma sa...

Waow! Nu jäsingen ska man få lära sig lite avancerad dörrkonst också... inte lite denna bloggvärld kan stå till tjänst med :-) Hörde också en liten fågel viska i mitt öra en liten bekräftelse på något som jag aaaanat liiite: Visst har vi en gemensam bekant vid namn Bettan?
Gud va kul med flera bloggerskor från samma yttepytteställe :-)

Peters Projekt sa...

Hej Karina och tack för ditt besök och fina ord!

När får vi se en bild på Bosse? Skulle vara kul att se "grabben". Sessan är för övrigt en ganska liten och smäcker katt. Väger inte mer än knappt 4 kilo.

Jo, det är toppen med djur. Dom skänker glädje och harmoni bara genom att vara. Sessan och Melvin ger mig en behaglig energi när dom rör sig i huset. Kort och gott underbart!

Sessan tackar för kramen och sänder varma, moderliga hälsningar tillbaka.

Husse Peter :P