fredag 21 november 2008

Kreativ miljö

Den här veckan har miljön runt mig varit minst sagt kreativ - gissa om jag trivs!
Förutom allt fixande inför utställningen har jag varit på studiebesök på en blombutik här i Sunne.

Som jag tidigare skrivit om ska jag gå en tvåveckors floristkurs i mars nästa år i Göteborg. Innan jag anmälde mig till kursen frågade jag på ett par ställen om jag får komma på praktik efteråt så att jag får praktisera det jag lärt mig. Blombutiken sa ja direkt och frågade till och med om jag ville komma på ett litet studiebesök innan för att se lite av det de pysslar med. Om jag ville!
Igår förmiddag var jag där och det var som att hamna i paradiset. Kreativ miljö är bara förnamnet. Men efter drygt en timma började det kännas som rena tyranneriet - att stå och titta på och vara så sugen på att testa själv! Ungefär som en hund som står vid matskålen och inte får äta...
Och då var de så snälla att de offrade en kruka och några blommor på mig så att jag fick testa.

Bilden ovan visar resultatet!

/Karina

ps. I eftermiddag/kväll lägger jag ut några bilder som ett litet smakprov på hur julutställningen som börjar imorgon ska se ut.

2 kommentarer:

Annas infall sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annas infall sa...

Jag stavar som en kråka....
Snygg kvast.
Jag gillar den.
HJÄRTLIGA HÄLSNINGAR FRÅN :Anna