torsdag 5 juni 2008

Lat - och stolt igen

Någon mer än jag som blir lat när det är varmt? :-)
Har massvis att göra här hemma, både roliga och tråkiga saker. Bland annat ska trapphuset göras klart men jag har ingen lust när solen skiner! Och jag har faktiskt lovat mig själv att jag FÅR vara lat just nu. För de där riktigt fina sommardagarna är ju så få!
Visar därför istället en bild på den sak som jag är allra mest stolt och glad över här hemma. Nämligen väggklockan som pappa gjorde åt mig för några år sedan. Visst är den fin?! Pappa är så otroligt duktig på att jobba med trä. "Ge mig en ritning, bara" brukar han säga när jag frågar om han möjligen skulle kunna tänka sig att göra en viss grej.
Den här klockan finns i tre exemplar, han och mamma har en liksom brorsan. Förebilden är en klocka som min mormor och morfar hade.
/Karina

2 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Vilken resurs! Att kunna beställa så där... tvivlar på att Raymond skulle kunna få till en sådan och han är ändå rätt händig! håll hårt i pappa du:-)
/Sussie

Annika sa...

Vilken duktig far du har. Klockan var jättefin. Du, lat fååår man va, det är ju sommar... Kram Annika