måndag 23 juni 2008

Körigt

Nu har det varit stendött på bloggen i en vecka men jag lever fortfarande!
Det har varit några köriga dagar. Dagarna innan midsommar höll jag på att röja gården efter takbytet, ville ju få det fint till midsommar.
Det var ett tungt jobb, riktigt tungt, och på midsommarafton upptäckte jag att jag var röd i ena ögat. Förmodligen har ett blodkärl brustit, kanske för att jag lyfte så mycket tungt. Så nu kan jag säga att jag inte ser fager ut! Rådgivningen sa att det kan ta någon vecka innan det försvinner också... :-(
Under midsommar var det minst lika körigt, jobbade midsommardagen och hade fest hemma på kvällen. Himla kul, men nu är det skönt att vardagen är tillbaka så att man får tid att vila.

/Karina

3 kommentarer:

Annika sa...

Ojoj jobba så... Inte bra... Ta det nu lite lungt så ska du se att det ordnar sig med ögat... Men visst vill man ha det fint till midsommar.. Ha det gôtt..Annika

Granne med Selma sa...

Hej!
Stackars dig med ögat... Hoppas du få vila lite nu då och att semestern är nära. Gud, vad du är duktig att måla! Fast det visste jag ju innan:-)
Kul att du ställer ut!
Kram sussie

Anonym sa...

...och jag får TACKA så mycket för en trevlig midsommarfest! Alltid roligt att träffa goda vänner över en bit god mat. Vi hade ju till och med tur med vädret! :-)
Vi ses väl under helgen?! Det är ju bälgspel i Ransäter...
Kramis! Maria