tisdag 7 april 2009

I valet och kvalet

För ungefär ett år sedan startade jag den här bloggen. Det har varit så himla kul att skriva om mina olika projekt! Men när ett bokförlag hörde av sig och visade intresset för mitt manus för några månader sedan kändes det som att skrivandet tog allt fokus från alla andra projekt. Om det bara är tillfälligt eller inte, har jag ingen aning om, inte
ännu.
I alla fall kändes det så rätt att starta min andra blogg, en ren skrivarblogg, och där har jag skrivit rätt aktiv, på den här bloggens bekostnad.

Att ha två bloggar funkar inte, känner jag. Så nu känner jag mig som en förvirrad kalv på grönbete. Hur ska jag göra? Ska jag lägga ner den här bloggen och bara satsa på skrivarbloggen, eller ska jag behålla båda? Det känns inget bra att ha en blogg där man gör något enstaka inlägg ibland, bara. Det blir liksom varken hackat eller malet.

Som det känns just nu kommer jag att, kanske inte lägga ner, men ta en längre paus från den här bloggen. Vi får se, jag ska tänka lite till innan jag bestämmer mig.

1 kommentar:

Annika sa...

Kikar in o önskar dig en riktigt GLAD PÅSK... Kram Annika