lördag 23 augusti 2008

Uselt...


... med inlägg har det varit sista tiden och anledningen är fortfarande densamma. På måndag har vi varit utan internet i fem (!) veckor. Nu har äntligen Telia kopplat på oss och i torsdags skulle allt vara klart. Men så går telefonen sönder IGEN i onsdags. Anledningen är kabelbrott säger de när vi ringer. Vi som var utan telefon en vecka för bara två veckor sedan! Vår telefon och vårt internet börjar bli en parodi!!!

Nu har jag i alla fall lånat en dator så att jag kan göra ett inlägg. Tänkte samtidigt passa på att visa vad jag förgyller min tillvaro med - att måla undersidan på takutsprången! (eller vad det nu heter). Har gjort två sidor klart, nu är bara gaveln kvar. Problemet är bara att det är så högt att jag knappt vågar klättra upp i stegen. Jag går upp bara om sambon står längst ner och håller i stegen. Men det är jobbigt ändå. Och jag som trodde att jag hade bearbetat bort all min höjdrädsla. Så var det med det. Får försöka acceptera att stegar nog inte riktigt är min grej.

När det är färdigt ska jag måla om köksskåpen på insidan. När vi renoverade köket för fyra år sedan gjorde jag bort mig och använde en allt för matt färg så skåpen har varit svåra att hålla rena och därmed blivit jätteofräscha. Det ska snart vara åtgärdat!

ha en skön helg!

/Karina

Inga kommentarer: